Followers

Wednesday, July 29, 2015

Raya Kedua 1436H

Kali ni raya ke-2 tak gi beraya rumah sesiapa...mak dengan abah pun masih keletihan jadi tak nak kemana-mana....so yang muda tak seberapa nih ambil keputusan kita pusing-pusing Penang....bagi budak-budak enjoys sikit....nama jer balik kampung Penang tapi jarang sangat ke sebelah pulau.

 ~muka masing-masing yang excited ~

Feri belum jalan lagi diorang dah sibuk nak keluar....suka sangat la dapat naik feri...tengok la Nadhif Nufa tuh kemain punya fokus...naik feri jer anak ooiii bukan naik star cruise pun...haha.

~angin kuat sangat sampai terpejam mata~

Konvoi dua keta...Kzam dapat naik feri tingkat atas...Nadhif pun sibuk nak naik atas...abah dia layankan bawa dia naik atas...eee bebe tak suka naik tangga feri nih....dah la curam kecik pulak tuh...kalau pakai kain abis terselak bagai ditiup angin.

~kzam n family-tingkat atas feri~

 Nadhif ikut keta kzam....so mak pak dia bergambar bertiga jer la.


Nufa masuk jer keta mengamuk tak ingat...dia nak duduk atas feri jer tak nak turun...nampak sangat anak saya jakun jarang-jarang naik feri...terlebih excited!

Terus g Padang Kota Lama....ada Optimus Prime dengan Bumble Bee....bawa peminat setia Transformer.

~panas lit lit~

Ooowwhh tak tahan panas sangat...lepas ambil gambar terus kita orang chaw...dalam 15 minit jer kot....nih dalam kul 1 lebih...matahari terpacak atas kepala.

~baby girl saya dah besar rupanya~

~kami~

Bila dah panas perut pun berkeroncong....nak carik kedai makan pun susah...sob sob...semua restoran belum buka lagi....gi Jelutong nak makan dekat Deen Nasi Kandar pun tutup, patah balik gi Hameediyah Nasi Kandar pun tutup, gi Kapitan pun tutup...aduh...akhirnya nampak Danish Beriani House belakang Masjid Kapitan Keling...makan kat situ jer la....harga boleh tahan mahal...taste food biasa-biasa sajer....x boleh masuk dalam senarai pilihan...gambar makan takder sebab lapar sangatkan gopro pun baling tepi.

Lepas makan kita orang ke Batu Feringhi....alamak jem teruk sangat...habis masa dalam kereta je...pusing-pusing jap lepas tu turun balik singgah Pantai Shamrock...ikutkan Firdaus dah malas nk singgah, tapi bila si anak memberontak terpaksa la jugak singgah sekejap...dah warning siap-siap mandi tak boleh sebab dah lewat petang cuma boleh main air jer...ramai gak orang datang lepak pantai nih time raya..berkelah makan ketupat gayanya...haha.

~manfaatkan masa yang ada~

~Nufa Nadhira kegeliaan la pulak bila pijak pasir~

Sekejap jer merengek tak nak pijak tanah lepas tuh hop hop hooray....habis basah baju...dah laju nak masuk dalam air laut pulak...nasib la ada babysitter ramai...mama dia bagi arahan dari jauh jer...jangan-jangan...haha......tq Shazrin, Safirul n Syifa.

Dari Batu Feringhi terus balik rumah...penat mengadap jem...budak-budak sambung main bunga api pulak...Nadhif sebelum nih tak tahu pun main...dah balik kampung, mamu dia sponsor mercun pop 36kotak....pak menakan pulak jual bunga api dengan mercun...haa amik kau main sampai muntah...Nadhif rasanya beli lighter jer 6 kot...taktau la buat apa semua habis hilang...Nufa pun yang tak tahu apa nk gak lighter...geram tul...takper la mama bagi green light raya...dah balik Putrajaya kau orang jangan harap nak boleh pegang lighter ke bunga api hokay!


 

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111